costa80 (costarostov) wrote,
costa80
costarostov

Дрогобич, ч.3: дерев'яна церква св. Юра

Оригинал взят у andy_travelua в Дрогобич, ч.3: дерев'яна церква св. Юра
дивіться також:
Дрогобич, ч.1: прогулянка містом
Дрогобич, ч.2: ратуша, площа Ринок і панорами з ратуші


https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10513286_652199251530023_3491451121179009502_n.jpg
Церква св. Юра - символ Дрогобича пам'ятка сакральної архітектури національного значення. Найвідоміша дерев'яна церква країни. Нині музей-відділ краєзнавчого музею «Дрогобиччина». Дерев'яна тридільна (тризрубна), споруджена у стилі українського Відродження в XVI–XVII століттях в селі Надіїв, в 1657 році перевезена до Дрогобича. В інтер'єрі іконостас 1659 року та розписи XVII століття. Минулого року внесена до списку Світової спадщини ЮНЕСКО.


Вона збудована у XV столітті, кілька разів перебудовувалася і остаточного архітектурних форм їй надав талановитий український будівничий Григорій Тесля з Дрогобича.


В туристичних описах, в краєзнавчих нарисах і в путівниках найчастіше пишуть, що в 1656 році була перенесена у Дрогобич з карпатського села Надіїва, що поблизу міста Долини. Церкву обміняли на сіль, розібрали та перевезли до Дрогобича на волах. Встановили на місці попередньої церкви, яка згоріла, а у 1678 році збудували поруч дзвіницю. Церкву святого Юра декілька разів ремонтували, але вона не втратила свого первісного вигляду.


Церква — тридільна (тризрубна) з квадратною головною навою і двома гранчастими бічними криласами (конхами) та гранчастими зрубами вівтаря і притвору (бабинцями). Низ церкви обведений широким опасанням у вигляді аркади-галереї на стовпах. Над бабинцем хори з аркою-галереєю і Введенська каплиця. Церква увінчана над головними зрубами трьома верхами без заломів, а криласи малими верхами з одним заломом, всі на восьмибічних підбанниках.


Інтер'єр церкви розписаний фресками, виконаними під керівництвом Стефана Маляра (Поповича Медицького). Крім релігійних композицій (Страсті Христові), багатий декоративний орнамент переважно рослинного характеру. Іконостас та ікони того самого маляра («Акафист Богоматері», «Діяння апостола Павла», «Відсічення голови Великомученика Юрія») в коричнево-вохристій та оливково-зеленій гамі; скромними малярськими засобами мистець надав індивідуального, майже портретного виразу зображуваним постатям. Рельєф різьби виноградної лози на колонках іконостасу близький до різьби на камені.












https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10394543_652198891530059_8212371975517068500_n.jpg

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10500295_652198928196722_607933060543536193_n.jpg







https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10448822_652199148196700_2835921095315713826_n.jpg







Дзвіниця:



Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments